Class nedir?
Class: bir Unreal Engine oyununun oluşturulmasında kullanılan belirli bir Actor'ün veya Object(Nesne)'in davranışlarını ve özelliklerini tanımlar.
Sınıflar(Class) hiyerarşiktir, yani bir Class, üst Class'lardan bilgileri devralır ve bu bilgileri alt sınıflarına aktarır. Sınıflar C++ kodu ile veya Blueprint ile oluşturulabilir.
Class, bir nevi hazır kod gruplarıdır. Belli amaca yönelik olduğu için o yönde özelleştirmesi kolaydır.
Örnek: Actor, Nesnelerin kontrolünü sağlamak amacı ile hazırlanmış bir "Class" dır. Character ise daha özel nesneleri kontrol için tasarlanmış daha üstün özelliklere sahip bir Class'dır. Actor sınıfı daha az kod içerirken, Character sınıfı daha fazla kod içerir ve daha çok işlev gösterebilir.
Buradaki hiyerarşi Actor > Character
Character sınıfı Actor sınıfının çocuğu(child) haliyle Actor, Character'in babası/annesi(parent) dir.
Yani
"Boynuz kulağı geçer"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder